17,000 calon SPM 2017 GAGAL matapelajaran Sejarah adalah palsu - sumbermalaysia

SUMBER TERKINI

Post Top Ad

Rabu, 21 Februari 2018

17,000 calon SPM 2017 GAGAL matapelajaran Sejarah adalah palsu

Sebuah berita berkenaan Calon SPM 2017 seramai 17,000 orang GAGAL dalam matapelajaran SEJARAH adalah satu berita PALSU. berita ini telah menjadi tular di laman sosial sehingga hari ini. menurut kementerian pendidikan Malaysa, keptusan SPM 2017 belum lagi diumumkan oleh kementerian tetapi berita ini telah menjadi buah mulut orang
ramai. Bagi pelajar/ibu/bapa/penjaga bagi Lepasan SPM 2017 anda diminta tidak mempercayai berita yang palsu ini.

Seramai 400,000 orang calon SPM 2017 tidak lama lagi akan mengetahui keputusan mereka. dan semakin hari semakin hampir untuk mengetahui keputusan yang akan diumumkan oleh kementerian pendidikan malaysia.dan kita percaya anda tidak sabar untuk mengetahui keputusan yang akan menentukan masa depan anda.


Umumnya berita ini adalah amat mengejutkan semua orang terutamanya bagi pelajar-pelajar SPM 2017, kerana mereka tahu bahawa matapelajaran SEJARAH adalah matapelajaran yang wajib LULUS dan sekiranya matapalajaran ini GAGAL, maka keputusan SPM akan secara automatiknya akan GAGAL.

Jika SPM gagal, maka tutuplah harapan untuk anda melanjutkan pelajaran ke Institut Pengajian Tinggi untuk mengejar cita-cita menjadi orang yang bekerjaya kelak. dan bagi yang GAGAL juga peluang anda akan tertutup untuk memohon masuk ke Sektor Kerajaan dimana di dalam sektor AWAM ini banyak keistimewaan yang di berikan kepada mereka seperti, senang untuk mendapat pinjaman BANK, Pencen untuk hari tua nanti, senang untuk mendapat pinjaman untuk membeli rumah dan juga banyak lagi manfaat yang diberikan.

Pilihan-pilihan untuk kerjaya anda akan terbuka sendiri setelah keputusan SPM di keluarkan nanti, sama ada anda masuk ke IPTA atau IPTS untuk mengejar impian anda. dan pemilihan kos pengajian juga adalah amat penting untuk anda antara TIPS-TIPS yang bagus untuk nanda bagi pemilihan kos adalah:-

1) Minat- dengan minat yang mendalam dalam bidang yang anda pilih akan membantu anda untuk mendapatkan pekerjaan yang anda impikan

2) Impian- saya percaya anda sendiri menyimpan impian untuk menjadi apa di masa hadapan, maka teruskan impian anda dengan mengambil kos-kos yang boleh membantu impian anda tercapai.

Semua ini cuma adalah Tips yang bolah anda guna pakai, tetapi yang baiknya anda perlu buat keputusan sendiri dan juga meminta restu daripada IBU dan BAPA.



Bagi pelajar-pelajar lepasan SPM 2017 jika anda ingin mengetahui keputusan percubaan SPM anda sila semak disini

                         https://sapsnkra.moe.gov.my/ibubapa2/index.php