TERKINI UPDATE BR1M PENGAGIHAN PERTAMA BAGI TAHUN 2018 - sumbermalaysia

SUMBER TERKINI

Post Top Ad

Rabu, 28 Februari 2018

TERKINI UPDATE BR1M PENGAGIHAN PERTAMA BAGI TAHUN 2018

Terkini daripada daripada Info, yang ditungguh-tungguh oleh rakyat Malaysia iaitu BONUS daripada KERAJAAN atau dikenali sebagai bantuan Rakyat 1 Malaysia akan mula diagihkan pada jumaat ini (2 MAc 2018)
kepada mereka yang telah berjaya dan juga lulus dalam permohonan BR1M ini bolehlah mula untuk memeriksa di akaun bank anda. pada Jumaat ini 80% sehingga 90%, daripada penerima br1m akan mendapat bantuan tersebut. dan juga 20 % daripadanya akan mendapat selewat-lewatnya pada hari isnin depan.


Seperti biasa setiap tahun bagi penerima Br1m, anda adalah diminta untuk meng "update" kan info-info anda di portal permohanan Brim. sila klik disini BR1M

semestinya kebanyakan penerima Br1m ini akan dapat manfaat yang berfaedah dari segi bantuan meringankan beban mereka(rakyat), semasa ini usaha kerajaan untuk membantu rakyat Malaysia semakin hari semakin tertunai. dan juga Malaysia sekerang telah dijadikan contoh kepada negara-negara yang maju seperti Jepun, Korea dan China dan banyak lagi negara. ini dapat dilihat dimana negara-negara ini juga memperkenalkan bantuan yang lebih kurang sama dengan Brim.

seperti yang kebiasaannya, ada juga penerima-penerima bantuan ini tidak diluluskan pada penerimaan Brim tahun 2018. ini adalah mungkin disebabkan oleh, pendapatan isi rumah penerima tahun lalu telah meningkat dan tidak layak untuk menerima Br1m tahun ini. Dan kita tahu, tujuan Kerajaan kita untuk memberikan Br1m adalah bagi membantu mereka-mereka yang berpendapatan rendah dan juga sederhana. dan Br1m sebenarnya, boleh dikatakan satu lagi kejayaan yang besar kepada KERAJAAN untuk menuju sebuah Negara yang terbilang dan gemilang dan sering mengutamakan rakyat di negara ini.

kepada yang berjaya dan lulus permohonan Br1m anda diucapkan Tahniah dan kepada yang tidak berjaya, sila cuba lagi tahun hadapan.